6 Temmuz 2010 Salı

Stéphane Toutoundji ile şarap tadımları

Bugün Stéphane Toutoundji (bordodan Fransız şarap danışmanımız) ben, Hasan Turasan ve Mustafa Seçen hâlihazırda mahzenimizde yıllanmakta olan 2009 yılı şaraplarımızı tattık.

Bu büyük dikkatlilik gerektiren bir süreç. Çünkü tadılması gereken çok fazla örnek var ve bunların analizleri tamamen bizlerin ağızları ve burunları ile yapılmakta.

Seneler Chardonnay 2009 'un son karışımını yaptık. 2007 yılının yoğun konsantrasyonunun yanı sıra daha ince daha zarif. Ben bu şaraptaki tipik Chardonnay aroması olan ayva ve tereyağı, fıçı yıllanmasının bir sonucu olan kızarmış aromalar ve vanilyayı, Kapadokyanın eşsiz terroirunu ve bunların bir araya gelip oluşturduğu o karmaşık tadı seviyorum. Bu geçirdiğimiz 3 hasat döneminde taze çamın güzel aromalarını yakalamış durumdayız. Ben bunu terroir ile eşlendiriyorum.

Bu tadımın sonuçları olumlu. Stéphane Toutoundji tattığı her şaraptan memnundu. 2009 yılı meyve tadı yoğun, yumuşak tanenleri, karmaşık yapısı ve bünyesinde bulunan asitliği sayesinde tazeliği hissedilen şaraplar vermiştir. Birkaç ay daha dinlendikten sonra 2009 yılı karışımlarını hazırlamaya başlayacağız.

Tadım öncesi bazı örnekler :


Bordodan Fransız şarap danışmanımız Stéphane Toutoundji :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder